bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
    E36. Succesorul lui E30. Spre deosebire de aceasta, nu a fost produsa pentru competitii; mai mult ca o masina GT de strada. In 1992 a fost echipat cu un motor de 3.000 cmc, iar in 1996 cu 3.200 cmc. Initial 3.0L a fost doar coupe, abia dupa 2 ani s-a introdus sedan si convertible, odata cu aparitia versiunii U.S., care insa a fost oferita doar coupe. Diferentele de aspect intre cele doua versiuni nu sunt foarte multe: Dakar Yellow II (337) in loc de Dakar Yellow (267), Techno Violet metallic (299) in loc de Daytona Violet metallic (266), Estoril Blue metallic (335) in loc de Avus Blue metallic (276), usi de aluminiu la coupe, un al treilea stop pe spoilerul spate sau in interior. Productia este mult mai mare ca la E30, editii speciale s-au facut si aici, iar performantele raman si astazi in picioare. Diferentele de aspect fata de seria 3 E36 nu sunt prea multe: scaunele, jantele, spoilerul fata si cel din spate mai sport, oglinzile aerodinamice si eleronul spate, iar la sedan si barile laterale cu o forma mai sport. So… impartim in doua categorii: editia din ’92 si din ’96.

3.0

Versiune
Productie
    An fabr.
ECE coupe (LHD)
11,284
    03/92 to 07/95
ECE coupe (RHD)
350
    02/95 o 06/95
USA coupe (RHD)
748
    09/93 to 04/94
USA coupe manual (LHD)
8,515
    03/94 to 01/96
USA coupe automatic (LHD)
1,705
    12/94 to 01/96
ECE convertible (LHD)
1,403
    03/94 to 08/95
ECE convertible (RHD)
572
    09/94 to 08/95
ECE sedan (LHD)
868
    06/94 to 07/95
ECE sedan (RHD)
415
    10/94 to 07/95


Motor
    Versiunea europeana S50 difera putin fata de U.S, dar amandoua au 3.000 cmc. Derivat din motorul M50 cu 24 valve, lui S50 B30 (cat.) i s-au adus unele imbunatatiri, rezultatul fiind 286 hp si 7.000 rpm. Versiunea U.S., putin mai blanda, beneficiaza doar de 240 hp si 6.000 rpm. 250 km/h.
Gallery


Cutia de viteze
    Toate versiunile de 3.000 cmc sunt echipate cu ZF Type C, iar rapoartele sunt ceva mai lungi fata de e30:
4.20 (1), 2.49 (2), 1.66 (3), 1.24 (4), 1.00 (5)
Din 1995, a fost disponibila si ZF 5HP18, in 5 trepte, automata, mai lenta:
3.67 (1), 2.00 (2), 1.41 (3), 1.00 (4), 0.74 (5)

Suspensii
    Sunt bazate pe cele de la seria 3 E36, pe fata MacPherson, iar pe spate Z-axle, cu cateva modificari: cursa mai scurta, ramfortari sau revizuiri la geometrie, putand fi reglate in functie de preferinte.

M3 Lightweight
    Aproximaiv 120 de unitati produse pentru condus pe pista. Cu 240 hp, mult mai usoare decat M3-urile obisnuite si vopsite numai cu Alpine White III (300), reprezinta o serie limitata cu un scop precis. Usi de aluminiu, limitatorul de viteza eliminat, la fel ca si radioul si aerul conditionat, precum si alte modificari sau dotari optionale… asa a iesit Lightweight.

M3 GT
    M3 GT Produsa pentru omologarea motorului si constructia caroseriei in FIA GT. S-au fabricat 350 astfel de modele, cu volan pe partea stanga si cateva modificari: motorul S50 B30, caseta de directie mai scurta, spoilerele fata si spate reglabile, usi de aluminiu, elemente de carbon, vopsea speciala British Racing Green (312) … S-au produs si 50 de unitati M3 GT Individual, cu volan pe partea dreapta si cateva elemente in plus.

M3-R
    Decat 15 unitati produse. Derivate din M3-ul european, are cateva schimbari: caseta de directie mai scurta, elemente de directie preluate de la 850 Ci, discurile de frana mai mari, componente eliminate, ca si la Lightweight, doar vopsea Alpine White III (300), fiecare inscriptionate cu numarul de productie sub frana de mana. Astfel ajunge la 320 hp si 7.200 rpm.

M3 GTR
    Jante pe 18”, coponente de interior reduse la maxim, ramfortari si spoilere reglabile fac din M3 o masina de competitie, cu 300 hp. S-au produs insa si 2 GTR de strada.

3.2 (Evolution)

Versiune
Productie
    An fabr.
ECE coupe (LHD)
6,117
    09/95 to 12/98
ECE coupe (RHD)
2,845
    11/95 to 12/98
NA coupe (LHD)
11,793
    04/96 to 04/99
ECE convertible (LHD)
1,763
    11/95 to 09/99
ECE convertible (RHD)
2,107
    12/95 to 09/99
USA convertible manual (LHD)
2,252
    03/98 to 08/99
USA convertible automatic (LHD)
4,017
    03/98 to 08/99
ECE sedan (LHD)
1,296
    11/95 to 01/98
ECE sedan (RHD)
694
    12/95 to 01/98
NA sedan manual (LHD)
4,574
    09/96 to 05/98
USA sedan automatic (LHD)
4,036
    09/96 to 05/98
USA sedan (RHD)
168 + 532
    11/96 to 10/98


Motor
    S50 B32 se bazeaza pe S50 B30. Capacitatea a crescut la 3.200 cmc, compresia a fost imbunatatia, s-a mai introdus o pompa de ulei, pistoanele, valvele si sistemul de evacuare au fost modificate. Rezultatul: 321 hp si 7.400 rpm. 250 km/h.

Cutia de viteze
    Au fost produse 4 tipuri de transmisie.
Versiunea europeana: Getrag cu 6 viteze manual. 4.23 (1), 2.51 (2), 1.67 (3), 1.23 (4), 1.00 (5), 0.83 (6)
Versiunea North America: ZF Type C 5 viteze manual, provenit de la versiunea 3.0. 4.20 (1), 2.49 (2), 1.66 (3), 1.24 (4), 1.00 (5). Din 1997, ZF 5HP18 cu 5 trepte automat a fost dotare optionala. 3.67 (1), 2.00 (2), 1.41 (3), 1.00 (4), 0.74 (5). Tot in 1997 a fost introdusa o cutie de viteze secventiala SMG (Sequential M Gearbox).

U.K.
    O serie limitata de 50 unitati coupe cu volan pe partea dreapta au fost produse exclusiv pentru U.K. pentru a celebra sfarsitul productiei de M3 E36. Toate au fost echipate cu vopsea Imola Red (405), airbag si sunroof, scaune sport, sistem audio Harmon/Kardon si unele modificari la spoilerul fata.

Australia
    In plus, 120 unitati coupe si convertible cu volan pe partea dreapta au fost produse cu echipament special pentru paiata din Austraslia pentru a celebra 225 ani de BMW Motorsport. Pe consola centrala au fost introduse placute cu numarul de productie atat la coupe cat si la convertible.


© Copyright Daniel nch 2007